Monday, June 7, 2010

Tabah

 I-City, Shah Alam

             Semua gembira, semua sedang meraikannya, mungkin esok mereka meraikan dgn family mereka dan mungkin juga rakan-rakan mereka. Aku mungkin duduk di rumah, dikurung dan macam macam lagi. Aku rasa down sangat. Kadang aku fikir apa sebenarnya aku mahu, semua aku dapat dan sikit pon aku x dengar cakap mereka. Mungkin ini masanya aku ingan mengikut kata kata mereka. Aku buntu. Aku sayang mereka, tetapi aku lebih sayang mereka berdua. Semua wall di facebook aku lihat berwarna warni, wall aku sangat pudar, gelap dan tiada apa apa pon yang boleh dibanggakan. Maafkan aku jika aku melangkah. Aku perlukan masa untuk berfikir, berbincang dan sebagainya. Aku harap semuanya seperti biasa sebab aku sayang mereka, tetapi aku lebih sayang mereka berdua. Dalam beberapa hari ini biarlah aku bersama mereka untuk menyelesaikan situasi. Aku tahu, mungkin semua kate ini hanya drama, tetapi perkara inilah yang berlarutan dari semester ke semester. Aku degil, aku tak dengar cakap. aku susah nak terima sesuatu perkara dengan mudah, aku sukar membuat keputusan sendiri. Sekarang aku berada di atas sehelai benang yang akan putus beberasa saat sahaja lagi dan aku tabah juka aku jatuh di mana pon sebab aku gembira dengan keputusan mereka. Aku buka blog Adila, tiba tiba aku terdengar lagu Hero, aku sangat down, lagu tu banyak memberi makna bagi aku dan aku teringatkan seseorang yang aku sayang yang pergi meninggalkan aku dalam masa yang singkat sahaja. Aku sedih. Aku lemah. Hati aku hancur semua sebab kelakuan aku sendiri. Adakah cubaan kedua boleh mengubah segalanya? Aku rasa boleh. Ikut situasi. Aku banyak berhibur. Aku suka. Tapi bukan itu yang aku mahu. Apa yang aku mahu tidak dicapai, semua salah aku sendiri. Aku sedar. Dan aku ingin ucap terima kasih pada mereka mereka yang masih bersama aku sehingga sekarang.

Aku Masih student Unisel. 

GPA    : 2.58
CGPA : 2.62

tiada repeat paper, Alhamdulillah, Aku bersyukur bak kata mereka. ;)

2 comments:

  1. relaks la wafy..
    not bad result..
    still lulus..
    still leh blaja :)
    pape pon, perjuangan harus diteruskan. chayok2 k :)

    ReplyDelete